Sentimental heart

Skrivet den 2010-04-20 @ 15:05:47

Efter en sjukt djup svacka har jag nu kommit tillbaka till livet lite smått. Efter ett långt, och givande samtal känns allt mycket bättre, även om det finns tusen saker kvar att prata om ! Och en hel drös med saker som jag behöver jobba med för min egen skull. Klockan råkade visst bli lite mycket igår, som vanligt.. haha. sov typ 4 timmar eller nått inatt, men som vi brukar säga här uppe "de gö inge".

Har varit i skolan på förmiddagen och haft avechantverk. Inte för att vi gjorde så mkt hantverk, men vi pratade och pluggade för att få mer klarhet i det ljuva ämnet sprit. Typ 30 olika spritdrycker kommer att finnas på avecvagnarna under examinationen, men vi kommer att få framförallt 2 som vi ska jobba mer med och försöka sälja. Är sjukt nervös, men samtidigt taggad.  Jag och några till i klassen bestämde att vi skulle gå till skolan och öva avecvagn på torsdag när vi är lediga och förhoppningsvis är vi då lite mer inlästa på dryckerna.

Känns som det finns hur mycket som helst som jag borde ta tag i nu. Men istället sitter jag här och skriver, men för min egen del tror jag att det är nödvändigt. Förstår inte varför jag inte startat blogg tidigare, har alltid haft ett stort behov av att skriva och få ur mig saker.
Istället för att skriva den senaste tiden har jag lyssnat stört mycket på musik och funnit många nya artister och band som fallit mig precis i smaken, både musik och textmässigt. Musik och dess texter är det mest fantastiska sättet att uttrycka saker och ting. Har lyssnat på Melissa Horn under några månader nu och hon är ju bara helt enkelt grym ! Texter som säger så mycket, texter som prickar in och tar upp alla dessa känsliga ämnena som man aldrig vill prata om.

Här är några av mina absoluta favoriter just nu (som spelas ganska flitigt!!!)

Stereophonics - Have a nice day
Friendly Fires - Bored of each other
VNV Nation - Illusion
Fibes, oh Fibes! och Kim Wilde - Run to you
James Morrison - Pleas don't stop the rain
The Panics - Don't fight it
Pete Yorn och Scarlett Johansson - Search your heart
Train - Hey, Soul Sister
och dom flesta låtarna med She & him :)






Kommentarer

Postat av: GabbZ

Hey Soul sister är så somrig!!!! Älskar den :D



Nu har jag hittat din blogg eve. Nu ska jag kommentera den JÄMT ;) haha! Puss på dig Sötast!

Postat av: Anonym

haha, den är rätt ny o jag är rätt seg på att uppdatera, men jag lovar att jag ska göra de mer nu :D puss <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback